Veelgestelde vragen

Hieronder staan een aantal vragen die ons regelmatig gesteld worden. Wellicht staat het antwoord op jullie vraag hieronder beschreven. Zijn er nog andere vragen, dan kunnen jullie contact met ons opnemen zodat we dit in een persoonlijk gesprek kunnen toelichten.

  • De show van BPM /  DJ op je bruiloft wordt op maat samengesteld met het oog op jullie feestlocatie. Vindt het feest plaats in een kleine intieme setting of vieren jullie het in een grote zaal met veel gasten? Wij passen onze apparatuur er op aan. We hanteren een standaard tarief voor een boeking van BPM / DJ op je bruiloft.

  • Natuurlijk hebben jullie invloed op het volume. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat het volume in de loop van de avond wel een stukje overtuiging moet hebben om mensen in beweging te krijgen. In de meeste gevallen draait onze DJ achtergrondmuziek tot de opening(sdans). Hierna zal het volume wat hoger gezet worden. Ook zijn er verschillende feestlocaties  die eigen regels hanteren over het geluidsniveau, wij moeten ons hier aan conformeren.

  • Normaal gesproken matchen wij op basis van een intakegesprek een DJ met jullie feest. In dit gesprek bespreken wij onder andere wat jullie verwachtingen zijn op muzikaal gebied. Zijn jullie er toch van overtuigd dat het een specifieke DJ moet worden die jullie eerder hebben meegemaakt op een feest, of die jullie op onze website hebben gezien? Dan kunnen jullie een voorkeursboeking plaatsen, mits de betreffende DJ beschikbaar is. Hiervoor rekenen wij een kleine toelage. De DJ houdt dan zijn agenda helemaal vrij voor jullie feest!

  • Hoewel het misschien logisch klinkt dat je voor een kortere tijd minder betaalt, is dit niet het geval. De reden hiervoor is dat de apparatuur, het personeel en de DJ op deze avond niet voor andere opdrachten kunnen worden ingezet. Of de feestavond dus drie of vier uur duurt; de prijs blijft hetzelfde. Wanneer het feest langer duurt dan vier uur, dan rekenen wij per extra half uur € 50,00 bovenop het standaard tarief.

  • Laten we het maar gewoon duidelijk zeggen: wij vinden een keurmerk waar je voor moet betalen geen echt keurmerk. Wij zijn van mening dat ons CV met honderden bruidsparen meer zegt over onze kwaliteit dan een betaald keurmerk.

  • Ja, natuurlijk kan dat. Leuk zelfs! Wel moeten we hier even een kanttekening plaatsen: een verzoekje blijft een verzoekje. De DJ bepaalt of het binnen de sfeer van de avond en de wensen van jullie als bruidspaar past. Verzoekjes kunnen leuke interactie veroorzaken tussen het publiek en de DJ.

  • Dit is één van de grote verschillen tussen een DJ en live muziek. Onze DJ’s nemen geen pauze. Voor de geboekte tijd zal de DJ non-stop muziek draaien op jullie feest. Met uitzondering natuurlijk van de tijd die nodig is voor eventuele stukjes, filmpjes en dergelijke.

  • Dat is mogelijk. Wel is het zo dat onze DJ’s het juiste ‘gereedschap’ nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. De benodigde apparatuur voor de DJ staat vermeld in een technische rider. Hierin staat beschreven aan welke eisen de techniek moet voldoen. Wellicht klinkt dit wat ingewikkeld, dus indien gewenst nemen wij rechtstreeks contact op met de locatie om alles te bespreken. Mocht niet alles op locatie aan de technische rider voldoen, dan is het altijd nog mogelijk om aanvullende apparatuur bij ons te huren bij de DJ boeking. Informeer wel goed bij de feestlocatie of en welk tarief ze rekenen voor het gebruik van de huisinstallatie!

  • Dat doen we natuurlijk graag voor jullie. Wanneer jullie een duidelijke lijst aanleveren met titels en jullie uitgeschreven ideeën, dan maken wij hier een mooie mix van. We rekenen hier € 50,00 voor. Dit is inclusief het downloaden van de legale versies van de muziek en 2 correctierondes. Het maximale aantal nummers binnen dit tarief is vastgesteld op 6. Mochten jullie liever meer nummers verwerken in deze mix, neem dan even contact met ons op. We denken graag met jullie mee!

  • Het voornaamste verschil is dat een DJ geen pauze neemt en niet vast zit aan een repertoire. Onze DJ’s zijn standaard uitgerust met de grootste hits uit de jaren ’70, ’80 en ’90 en natuurlijk de tophits van de afgelopen 10 jaar. Zelfs als er in de week voor jullie huwelijk een tophit uit komt, kan de DJ deze draaien. Onze DJ’s kunnen zich verplaatsen in de gewenste rol: entertainend of juist meer op de achtergrond. Het volume van de muziek is door de DJ beter aan te passen dan bij live muziek, hoewel muziek wel een bepaalde overtuigingskracht (en dus volume) nodig heeft om het feest te kunnen laten slagen. Live muziek kan daarbij vaak weer wat meer podium beleving met zich mee brengen. Eventueel is het mogelijk om live muziek te boeken in combinatie met één van onze DJ’s. Denk hierbij aan een zanger of zangeres, of wellicht een saxofonist. Mochten jullie echt op zoek zijn naar alleen live muziek dan raden we jullie aan om even contact op te nemen voor de mogelijkheden.

BPM

bel ons

(038) 7200 751

mail ons

info@bpmbookings.nl

bezoek ons

Rondweg 2, 8091 XB
Wezep

volg ons